Metodyka wykorzystania tablicy interaktywnej – moduł I
Opis szkolenia: Moduł I kierowany jest do nauczycieli, którzy posiadają podstawową wiedzę nt. funkcji tablicy/monitora i ich praktycznego zastosowania na zajęciach. Warsztaty obejmują praktyczne wykorzystanie ww. sprzętu w odniesieniu do konkretnych scenariuszy lekcji różnych przedmiotów, t.j. język polski, matematyka, geografia, historia czy biologia. W warsztatach nauczyciele uczestniczą czynnie, nabywając praktyczne umiejętności wykorzystania przekazanej wiedzy. Poziom podstawowy.
Grupa odbiorców: szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich nauczycieli korzystających z tablicy/monitora interaktywnego.
Rezultat szkolenia: zdobyta wiedza pozwoli na jej implementowanie w scenariusze lekcyjne.
Forma szkolenia: szkolenie ma formę warsztatów. Aby w pełni efektywnie uczestniczyć w zajęciach, niezbędna jest samodzielna praca nauczycieli na swoich lub szkolnych komputerach i przy tablicy multimedialnej.
Program szkolenia:
-
Wstęp
-
elementy niezbędne do prowadzenia lekcji z użyciem tablicy.
-
korzyści płynące z wykorzystania tablicy na zajęciach lekcyjnych.
-
wrażenia nauczycieli i opinie uczniów.
-
-
Pierwsze uruchomienie tablicy
-
uwagi dotyczące instalacji oprogramowania.
-
wykrywanie sprzętu.
-
kalibracja.
-
-
Konfiguracja oprogramowania
-
personalizacja: modyfikacja paska zadań, ustawiania tła stron.
-
tryby pracy: tryb myszy, adnotacji, adnotacji nad pulpitem, tryb office i inne.
-
możliwości wykorzystania tablicy multimedialnej.
-
-
Ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi dostępnych w oprogramowaniu
-
narzędzia nanoszenia notatek (pisak, zakreślacz, wypełnienie i inne).
-
edycja obiektów (zmiana kształtów, rozmiarów, kolorów itp.).
-
wstawianie tekstu, wzoru.
-
grupowanie, kopiowanie i usuwanie obiektów.
-
-
Galeria
-
tworzenie strony z obrazem.
-
dodawanie grafik zgromadzonych w zasobach nauczyciela i internetu.
-
-
Podsumowanie
-
ćwiczenia z wykorzystaniem poznanych narzędzi – samodzielna praca przy tablicy.
-
trudne sytuacje, triki i sposoby radzenia sobie z niepowodzeniami.
-
pytania i problemy.
-