Metodyka wykorzystania tablicy interaktywnej – moduł II
Opis szkolenia: Moduł II skierowany do nauczycieli, którzy często pracują przy tablicy interaktywnej i swobodnie korzystają z podstawowych narzędzi dostępnych w menu oprogramowania. Po zakończeniu będą potrafili tworzyć własne prezentacje i dowolnie je modyfikować. Poziom średniozaawansowany.
Grupa odbiorców: Moduł skierowany do nauczycieli, którzy często pracują przy tablicy interaktywnej i swobodnie korzystają z podstawowych narzędzi dostępnych w menu oprogramowania. Po zakończeniu będą potrafili tworzyć własne prezentacje i dowolnie je modyfikować.
Rezultat szkolenia: Zdobyta wiedza pozwoli na tworzenie scenariuszy zajęć lekcyjnych na bardzo przyzwoitym poziomie.
Forma szkolenia: Szkolenie ma formę warsztatów. Aby w pełni efektywnie uczestniczyć w zajęciach, niezbędna jest samodzielna praca nauczycieli na swoich lub szkolnych komputerach i przy tablicy multimedialnej.
Program szkolenia:
W zależności od stopnia zaawansowania i zaangażowania grupy, plan szkolenia może ulegać modyfikacjom.
-
Wstęp:
-
Konfiguracja oprogramowania i przystosowanie pasków narzędziowych.
-
Przegląd podstawowych narzędzi dostępnych w oprogramowaniu.
-
Kalibracja i przegląd trybów pracy z tablicą.
-
-
Ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi dostępnych w oprogramowaniu:
-
Wklejanie i edycja obiektów (tekstu, wzoru, grafiki, przezroczystość i wypełnienie).
-
Praca z galerią (tworzenie i dodawanie nowych obiektów, edycja tła, itp.)
-
Grupowanie, blokowanie i przenoszenie do tła wybranych obiektów.
-
Zapisywanie i eksportowanie plików.
-
-
Film i dźwięk:
-
Tworzenie hiperłączy do obiektów.
-
Dodawanie plików dźwiękowych, filmów i animacji do prezentacji.
-
Ćwiczenia z wykorzystaniem multimediów.
-
-
Zrzuty obrazu:
-
Powiększanie fragmentów obszaru roboczego.
-
Przegląd możliwości narzędzi do wycinania obrazu. Wycinanie i edycja fragmentów tekstu.
-
Praca z obrazami pozyskanymi z internetu i plików zewnętrznych.
-
-
Podsumowanie:
-
Prezentacje fragmentów lekcji stworzonych przez nauczycieli podczas warsztatów (komentarze i dyskusja).
-
Pytania i problemy.
-